Akupunktur

Akupunktur, “acus” ve “punctura” kelimelerinden oluşan bir deyimdir. Noktaya iğne batırmak anlamına gelir. Bu iş için imal edilmiş olan tek kullanımlık steril iğnelerin vücuttaki ve kulaktaki belli noktalara batırılması ile uygulanan bir tedavi şeklidir. Bu tedavi sırasında geçici ve kalıcı iğneler kullanılabilmektedir. Geçici iğneler seans sonrasında hemen çıkarılmakta, kalıcı iğneler ise hastanın vücudunda 7-10 gün süreyle kalabilmektedir. İğneli akupunktur dışında bazen elektroakupunktur, lazer akupunktur ve moksa yöntemleri de tedavide kullanılabilmektedir. Tedavide hangi akupunktur yönteminin kullanılacağını size doktorunuz önerecektir. Alternatif ve tamamlayıcı tedavi yöntemlerinden en iyi bilinenidir.

Akupunktur uygulayan birçok doktor tarafından uygun koşullarda bir tedavi yöntemi olarak tek başına akupunktur kullanılabilir.
Akupunkturun kaynağı 3000 yıldan öncesine dayanır ve dünyanın her ülkesinde uygulanır. Çin, Japonya, Taiwan ve Korede genel olarak ilk tedavi olarak kullanılır. 1970’lerin sonuna doğru batı dünyasında ve ABD`de popülerlik kazanmaya başlamıştır.

Kontrollü klinik çalışmalarda akupunktur tedavisinin etkili olduğu ispatlanan hastalıklar

• – Kas İskelet Sisteminin mekanik ağrısı
• – Eklem Ağrıları
• – Migren, gerginlik tipi ve organik olmayan diğer başağrıları
• – Diş Ağrıları
• – Nöropatik ağrılar
• – Kas spazmı, bel fıtığı, akut konservatif dönem ve kronik dönem bel ağrıları
• – İlaç yan etkisine bağlı, taşıt tutması ve gebelikle ilgili bulantı ve kusmalar
• – Fonksiyonel gastrointestinal sistem bozuklukları; kabızlık, mobilite bozuklukları, reflü
• – Alerjik rinit bulguları
• – Dismenore, infertilite, polikistik over sendromu ve premenstrüel sendrom, doğum ağrısı
• – Organik nedene bağlı olmayan uyku bozukluğu
• – Eksojen obezite tanısı almış hastada diyete uyum
• – Alerji, ekzema ve cilt kuruluğuna bağlı kaşıntı
• – Sigarayı bırakma sırasında oluşan anksiyete
• – Organik bir nedene bağlı olmayan gece işemeleri
• – Kemoterapi ve radyoterapiye bağlı bulantı, kusma, ağrı, ağız kuruluğu
• – Organik nedeni olmayan vertigo
• – Geriatrik hastalarda
• – Solunum sisteminin kronik hastalıklarında günlük yaşam kalitesini artırmada
• – Genel iyilik halinin oluşması ve sürdürülmesine yardımcı olma

Kilo verme ve Akupunktur

Kişiye uygulanan diyet programı çerçevesinde kişinin bu programa uygunluğu akupunktur ile desteklenebilir. Besinlerle alınan enerji miktarının, metabolizma ve fiziksel aktivite ile tüketilen enerji miktarını aştığı durumda ‘’obezite’’ ortaya çıkar. İnsan yaşamını kısaltan, yaşam kalitesini ve beraberinde kalp ve damar sistemi, solunum sistemi, hormonal sistem, sindirim sistemi gibi sistemleri olumsuz etkileyen ve birçok önemli rahatsızlığa da zemin hazırlayan, tedavisi mümkün bir hastalıktır.

• Akupunktur beyinde bulunan iştah merkezini etkileyerek iştahı düzenler.

• Akupunktur mide asit salgısını azaltır, diyet sırasında kişi mide kazıntısı hissetmez.

• Akupunktur diyet sırasında halsizliği ve bitkinliği önler, kişiye enerji verir.

• Akupunktur metabolizma hızını düzenler. Akupunktur tedavisi gören hasta, kendi kendine yaptığı diyetlerden daha kolay kilo vermeyi başarır.

• Akupunktur diyet yapmayı kolaylaştırır.

• Akupunktur serotonin ve endorfin seviyeyi artırarak diyet sırasında kişiye huzur verir. Böylece diyet yapan kişi huzursuz ve sinirli olmaz.