Mezoterapiler

Mezoterapi farklı amaçlara yönelik hazırlanmış özel ilaç karışımlarının derinin orta tabakasına( mezoderm) , özel iğne uçları kullanılarak uygulanması yöntemidir. Mezoterapi, yüz mezoterapisi, saç mezoterapisi, selülit ve incelme mezoterapisi gibi çeşitli amaçlarla kullanılabilir.

Yüz mezoterapisi, cildi yenilemek, nemlendirmek ve canlandırmak için yüz, boyun ve dekolte bölgesine uygulanır. Bu yöntemde kullanılan ilaç karışımları genellikle hyaluronik asit, vitaminler, proteinler ve mineraller içerir. Yüz mezoterapisi, cildin elastikiyetini sağlayan liflerin yenilenmesine, ciltaltındaki dolaşımın düzenlenmesine ve ciltaltındaki yağ dokusunun azalmasına yardımcı olabilir.

Saç mezoterapisi, saç dökülmesi sorunlarını tedavi etmek ve saçların canlanmasını sağlamak amacıyla saçlı deriye uygulanır. Bu tedavide de vitaminler, mineraller ve diğer besleyici maddeler içeren özel ilaç karışımları kullanılır.
Selülit ve incelme mezoterapisi, bölgesel zayıflama ve selülit tedavisinde kullanılır. Karın, bacaklar, kollar gibi bölgelere uygulanabilir. Mezoterapi, cilt altındaki yağ dokusunun azalmasına ve dolaşımın düzenlenmesine katkıda bulunabilir.
Ayrıca; romatizmal sorunlar, spor yaralanmaları ve kas iskelet sistemi rahatsızlıklarının tedavisinde de destekleyici bir yöntem olarak uygulanabilir.

Ağrıyı tedavi etmek için de mezoterapi kullanılır. Uzun süreli kronik ağrısı olan hastalarda, ağrı kesici ilaçların seyreltilerek lokal olarak uygulanması, yüksek doz ilaç maruziyetini engeller.

Mezoterapide kullanılan enjeksiyonlar genellikle ince ve nispeten acısızdır. İşlem sırasında cilt üzerine lokal anestezik krem uygulanabilir veya bazı durumlarda enjeksiyon bölgesi önceden uyuşturulabilir. Öncesinde mezoterapi yapılacak alan temizlenmelidir. Makyaj yapılmamalıdır. Saç mezoterapisi yapılacaksa o gün sabahında önce saç yıkanmalıdır. İğne giriş yerlerinde kızarıklık, kanama, morluk, yanma, şişme, kaşıntı olabilir. Genelde 2-3 gün içinde geçer.

Mezoterapi genellikle bir dizi seans şeklinde uygulanır. İlk seanslardan sonra tedavi sonuçları genellikle fark edilebilir olmasa da, tedaviye düzenli olarak devam edildiğinde iyileşme gözlenir. Etkileri bireyden bireye farklılık gösterebilir.
Önemli bir nokta, mezoterapinin doktor tarafından yapılması gerektiğidir. Uygulama sürecinde hijyen kurallarına ve doğru enjeksiyon tekniklerine uyulmalıdır. Bu nedenle, mezoterapi veya herhangi bir tıbbi işlemi düşünüyorsanız, bir doktora veya uzmana danışmanız önemlidir.