Ozon Tedavisi

Ozon oksijenin yüksek enerji taşıyan, aktif bir şeklidir. Oda sıcaklığında renksiz, karakteristik kokusu olan bir gazdır.
Ozon Tedavisi ise; oksijenden Ozon üretmeye yarayan özel cihazlar ile doktor kontrolünde uygulanan bir tedavi yöntemidir.
Ozon tedavisini 10 farklı yöntemle uygulayabiliriz.
Major Ozon tedavisi bunlardan en bilinenidir. 50-200ml Kan alınarak hastaya uygun dozu belirlenmiş ozon damar yoluyla tekrar hastaya verilir. Tamamen steril ve tek kullanımlık malzemeler ile yapılan işlem 15-20 dk sürer.
Minör yöntemde, 2-5 cc kan, yine belirlenen doz ve hacimdeki ozon gazı ile karıştırılarak kas içine enjekte edilir.
Eklem içi, kulak içi, torbalama yöntemi, ozon sauna gibi yöntemlerle de uygulanabilir.

Bu yöntemlerden birini seçerek uygulandığımız Ozon tüm vücut sıvılarında ve kanda hızla çözünür.
Oksidan bir madde olarak bilinmesine rağmen, sık tekrarlanmış ve küçük dozlarla oluşturulan oksidatif stres etkisi ve tetiklenen antioksidan aktiviteyi artırır. Böylece tedavi edici etkisi görülmüş olur.
Antioksidan sistemimizi aktive eder
• Hücrelerin yenilenmesini artırır
• Dokulara oksijenin taşınmasını artırır.
• Mikro dolaşımımızı artırır ( NO olarak bilinen damar geniletici maddeyi artırır.)
• Kanın pıhtılaşmasına engel olur
• Eritrosit olarak isimlendirdiğimiz kırmızı kan hücrelerimizin hareket edebilirliğini elastikiyetini artırır.
• Sterilizan ve dezenfektan etkilidir. Virüs, bakteri ve mantarları öldürür.
• İnflamasyonu baskılar.
• Anti alerjiktir.
• Özellikle mevsim geçişlerinde tetiklenen alerji şikayetlerini azaltır.
• İmmün sistemi uyarır, düzenler ve yüksek dozlarda uygulanırsa bazı hastalıklarda gerekli olan immün sistemimizi baskılar.
• Lökosit diye adlandırdığımız enfeksiyonla savaşan beyaz kan hücrelerimizin fonksiyonlarını artırır. Özellikle virüsleri öldürmek için gerekli olan interferon salınımını artırır.
• Kan yağlarınızı azaltır. (Trigliserit ve kolesterol)
• Ağrı kesici

Ozonun uygulanmasının yasak olduğu hastalıklar son derece sınırlıdır.
• Alyuvarlarda bir enzim eksikliği ile seyreden favizm (GL-6-F dehidrogenaz enzim eksikliği) olarak adlandırılan hastalıklarda
• Aşırı alkol kullanımında
• Hipertiroidi
• İleri derecede kansızlık ve kanla ilgili bazı rahatsızlıklarda (Hemofili, kanama pıhtılaşma hastalıkları)
• Kronik tekrarlayıcı pankreas bezi iltihabı
• Yeni gelişmiş kalp enfarktüsü ve kanamanın aktif olarak devam ettiği beyin felci
• Ozona karşı alerjisi veya intoleransı (tahammülsüzlüğü) olanlarda (çok nadir görülen bir durum olup daha ziyade kokuya olan tahammülsüzlüklerde oluşur.)

Tüm dünyada yaygın olarak uzun süreden beri uygulanan doğal tedavi metodu olan Ozon tedavisinin bahsedilen yan etkileri çok azdır. Nadiren geçici ve kısa süreli uygulama sonrası tansiyon düşüklüğü olabilmektedir.Yanlış uygulama tekniği ve hatalı doz seçimine bağlı nadiren olumsuzluklar görülebilir.

İyileşme Krizi Nedir?

O3, ozon konsantrasyonu Total Antioksidan seviyesi, aktivasyon değerleriyle uyumsuz olanlarda ortaya çıkabilir.

*Genellikle 2-3.seansta oluşur.Ortalama 2-7 gün sürer.Tedavi esnasında eş zamanlı oluşmaz.
*Tedavi öncesi mevcut semptomlarda artma veya farklı semptomların eklenmesi şeklinde görülür.
*Hafif, orta, şiddetli seviyede olabilir.
*Halsizlik,başağrısı,uykusuzluk,yorgunluk,bulantı,kusma,ishal,cilt döküntüleri ve grip benzeri semptomlar şeklinde seyredebilir.