Botoks Uygulamaları

Botoks, botulinum toksin tip A adı verilen bir proteinin kullanıldığı kozmetik bir tedavi yöntemidir. Öncelikle yüzdeki çizgilerin ve kırışıklıkların görünümünü azaltmak gibi estetik amaçlarla kullanılır. Kırışıklıklara neden olan kasları geçici olarak gevşeterek çalışır, bu da daha pürüzsüz ve daha genç bir görünüm sağlar.

En yaygın olarak alın çizgileri, kaş arası çizgileri (kaz ayağı olarak da bilinir), kaş kaldırma, alın kırışıklıkları, göz çevresi kırışıklıkları (kronik çizgiler veya kaz ayakları) ve gerginlik baş ağrılarının tedavisinde kullanılır. Bununla birlikte, Botoks tedavisi diğer bölgelerde de kullanılabilmektedir. Aşırı terleme durumlarında koltuk altı, el ve ayaklarda ya da Migren tedavisi amacıyla baş-boyun bölgesindeki kaslara uygulanabilir.

Botoks uygulaması, ince bir iğne aracılığıyla belirli kaslara doğrudan enjekte edilen bir işlemdir. İşlem genellikle hızlı ve nispeten ağrısızdır. Etkileri genellikle birkaç gün içinde belirginleşir ve 10-14. Günlerde tamamlanır. Kontrol amacıyla 10.günde tekrar randevu oluşturularak hasta muayene edilir, gerekirse kontrol dozları eklenir. Etki süresi kişinin antioksidan kapasitesi, ağır spor yapmak gibi durumlara bağlı olarak 3 ila 6 ay arasından sürebilir. Daha sonra, etkinin sürdürülmesi için tekrarlanan enjeksiyonlar gerekir.

Uygulama sonrası bazı yan etkiler, geçici olarak şişlik, kızarıklık veya hassasiyet gibi reaksiyonlar olabilir. Ancak, doğru şekilde uygulandığında, Botoks genellikle güvenli bir tedavi olarak kabul edilir.

Uygulama yapılan gün; ağır spor, 3-4 saat süre ile yana yatma, uyuma, başınızı öne doğru eğmek gibi hareketler, botoksun uygulandığı kastan başka bir bölgeye sızmasına ve istenmeyen yan etkilere sebep verebileceği için önerilmez.

Botoks uygulamaları, kişinin ihtiyaçlarına ve beklentilerine bağlı olarak değişir. Bu nedenle, bu tedaviyi düşünüyorsanız, hekiminizle görüşmeniz ve kişisel durumunuzu değerlendirmek önemlidir. Onlar, size en uygun tedavi planını ve beklentilerinizi karşılayacak bir yaklaşımı değerlendirebilir.

Türkiye’de Sağlık Bakanlığı tarafından onaylanmış 3 adet botulinum toksin markası mevcuttur. (Nabota”, “Allergan” ve “Dysport”)