PRP (Platelet Rich Plasma)

PRP (Platelet Rich Plasma) tedavisi; kanınızdaki trombositlerin yoğunlaştırılarak vücuttaki iyileşme sürecini desteklemek için kullanılması yöntemidir. Özellikle cilt gençleştirme, leke tedavisi, iyileşmeyen yara, kas, tendon, eklem ve gibi durumlarda etkilidir. PRP için özel üretilen tüplere alınan kan örneğiniz, 10-15 dk sürelerle santrifüj edilir. Trombositler katman şeklinde ayrılarak yoğunlaştırılır. Trombositlerin içinde doğal olarak bulunan büyüme faktörlerinin açığa çıkması amaçlanır. Uygulanacak bölge anestezik kremlerle uyuşturularak uygulama esnasında ağrı duymanız önlenir. İnce iğneler ile mezoterapi yöntemiyle uygulanır. İşlem yaklaşık 30 dakikada tamamlanır.

Tedaviden beklentimiz doku yenilenmesini teşvik etmek ve fonksiyonel iyileşme sağlamaktır. En sık görülen yan etki uygulama esnasında ağrı, kızarıklık gibi durumlar olup geçicidir.

Mezoterapi genellikle bir dizi seans şeklinde uygulanır. İlk seanslardan sonra tedavi sonuçları genellikle fark edilebilir olmasa da, tedaviye düzenli olarak devam edildiğinde iyileşme gözlenir. Etkileri bireyden bireye farklılık gösterebilir.
Önemli bir nokta, mezoterapinin doktor tarafından yapılması gerektiğidir. Uygulama sürecinde hijyen kurallarına ve doğru enjeksiyon tekniklerine uyulmalıdır. Bu nedenle, mezoterapi veya herhangi bir tıbbi işlemi düşünüyorsanız, bir doktora veya uzmana danışmanız önemlidir.